تصویری از ویزای قبرس شمالی

همه چیز درباره ویزا قبرس شمالی

ویزا قبرس شمالی انواع گوناگونی داشته که شما می توانید با ارائه مدارک لازم، به قصدی که می خواهید، آن را دریافت کنید.

اخذ ویزای قبرس بسیار آسان تر از باقی کشورها می باشد و فاقد قوانین سخت گیرانه می باشد. بنابراین شما با آگاهی از انواع ویزاها، می توانید ویزایی که با شرایطتان یکسان است را به راحتی و در سریع ترین شکل ممکن دریافت کنید.

اخذ ویزای قبرس شمالی

نحوه دریافت ویزای قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از امن ترین کشورهای جهان بوده و آرامش بسیار زیادی را دارد. بنابراین خیلی از افراد علاقمند به اخذ ویزای قبرس شمالی بوده و می خواهند به آنجا سفر کرده یا حتی اقامت طولانی مدت داشته باشند.

اگر می خواهید به قبرس شمالی سفر کنید، نیازی به ویزای قبرس ندارید. کافیست با پاسپورت خود به آنجا سفر کرده و با ارائه مدارک معتبر، از جمله محل اقامت و بلیط رفت و برگشت هواپیما، به مدت سی روز در آنجا به صورت توریستی اقامت کنید.

تصویری از ویزای قبرس شمالی

در برخی مواقع فرد توریست می تواند با ارائه دلایل موجه، مدت اقامت را تا 90 رو افزایش دهد. اما باید توجه داشته باشید که با این ویزای قبرس نمی توانید در آنجا کار کرده یا درس بخوانید، فقط باید توریست باشید!

اگر به دنبال ویزای بلند مدت و اقامت طولانی در قبرس شمالی هستید، باید با مدارک معتبر مطابق با شرایط خود برای دریافت ویزای قبرس اقدام کرده و منتظر نتیجه بمانید. درخواست های ویزا مطابق با رعایت برخی شرایط مورد بررسی قرار می گیرد و در سریع ترین زمان ممکن نتیجه به شما اعلام می گردد.

شرایط دریافت ویزای قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی، کشوری رو به پیشرفت در زمینه اقتصادی می باشد، بنابراین داشتن ویزا قبرس شمالی و زندگی در این کشور، می تواند یک انتخاب فوق العاده برای گذر زندگی و سرمایه گذاری باشد.

از طرفی دیگر قبرس شمالی دارای بهترین دانشگاه ها از لحاظ کیفیت آموزشی و مدرک معتبر بین المللی می باشد. زندگی در این کشور به عنوان دانشجو، می تواند بهترین هدیه شما به خودتان باشد. این کشور امنیت بسیار بالایی دارد و برای یک دانشجوی خارجی بسیار مناسب است.

اگر قصد اقامت طولانی مدت و زندگی در قبرس شمالی را دارید، باید اقدام به اخذ ویزای قبرس شمالی کنید. ویزای کاری، سرمایه گذاری و تحصیلی، سه ویزایی هستند که با دریافت یکی از آنها می توانید به مدت بیش از 90 روز در این کشور اقامت داشته و بدون هیچ مشکلی زندگی کنید.

پس همانطور که متوجه شدید برای اقامت غیر توریستی و دائم باید ویزا قبرس شمالی را داشته باشید تا به صورت قانونی شهروند این کشور حساب شوید.

تصویری از شرایط دریافت ویزای قبرس شمالی

مدارک لازم برای دریافت ویزای قبرس شمالی

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، اگر جز به قصد مسافرت می خواهید به قبرس شمالی بروید، باید ویزا قبرس شمالی را دریافت کنید.

برای اخذ ویزای قبرس شمالی می توانید به سفارت یا تورهای گردشگری مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم، نسبت به دریافت ویزای مخصوص خود اقدام کنید.

در ذیل مدارکی که برای دریافت ویزا قبرس شمالی نیاز است را برایتان لیست کرده ایم:

  • اصل پاسپورت فرد درخواست دهنده، که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد
  • کپی پاسپورت متقاضی
  • اصل و ترجمه شناسنامه
  • سند یا اجاره نامه محلی که در قبرس شمالی به نامتان بوده و میخواهید در آن اقامت داشته باشید
  • دو قطعه عکس جدید با پس زمینه ای سفید
  • داشتن نتیجه آزمایشات سلامت

البته توجه داشته باشید که این موارد به صورت کلی می باشد. از آن جایی که ویزا قبرس شمالی انواع مختلفی دارد، برای هر کدام که می خواهید، مدارک خاص دیگری نیز نیاز خواهید داشت.

در این مقاله به مدارک لازم برای دریافت دو عدد از مهم ترین ویزاها را برای شما شرح می دهیم.

  • مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری

برای دریافت ویزای کاری، نیازی نیست شما کاری انجام دهید! در چنین مواقعی تمام کار اخذ ویزا قبرس شمالی، بر عهده کارفرمای شما می باشد. تنها کاری که بر عهده شماست، انجام یک سری آزمایشان مربوط به سلامت می باشد.

  • مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی

دریافت این ویزای قبرس بسیار ساده می باشد و روند پیچیده ای ندارد. برای دریافت این ویزا کافیست از طرف دانشگاهی که در آن پذیرش شده اید، گواهی اشتغال به تحصیل خود را دریافت و به پلیس مهاجرت تحویل دهید.

پس آن لازم است جواب آزمایشات سلامت خود را به علاوه هزینه مربوط ویزای تحصیلی را به اداره مهاجرت تحویل داده و اقامت خود را دریافت کنید.

قوانین اخذ ویزای قبرس شمالی

همانطور که گفتیم ارائه مدارک لازم از مهم ترین قوانین دریافت ویزای قبرس شمالی می باشد. علاوه بر آن به برخی موارد دیگر نیز باید توجه داشته باشید، از جمله:

  • حتما مدارک خود را توسط یک مترجم رسمی در دادگستری ترجمه کرده و سپس اقدام به اخذ ویزا کنید
  • اقدام به دریافت ویزای قبرس بهتر است یک ماه قبل از سفر صورت بگیرد
  • ایرانیان برای سفر کوتاه مدت نیازی به دریافت ویزا نداشته و داشتن پاسپورت کافیست
  • درخواست ویزای خود را باید به سفارت مربوطه ارائه دهید.

تصویر پرچم قبرس شمالی

هزینه اخذ ویزای قبرس شمالی

هزینه ویزا قبرس شمالی به دلار محاسبه می شود. در حال حاضر 127 دلار نیاز دارید تا بتوانید ویزای این کشور را دریافت کنید.

البته این هزینه ممکن است با توجه به مواردی متغیر باشد، بنابراین بهترین کار برای آگاهی از هزینه ها، مراجعه به آژانس های مسافرتی و پرس و جو در رابطه با هزینه ویزای قبرس می باشد.

انواع ویزاهای قبرس شمالی

انواع مختلف ویزا قبرس شمالی به طور کلی بر اساس اقامت های کوتاه مدت یا طولانی مدت طبقه بندی می شوند.

ویزا نیز بسته به ماهیت بازدید مورد نظر و شماره ورودی درخواستی صادر می شود. به عنوان مثال ویزای یک بار ورود یا چند بار ورود برای مدت بازدید تا 90 روز.

ویزای یکبار ورود همانطور که از نامش نیز مشخص است، یک بار ورود را اعطا می کند، یعنی بعد از خروج، امکان ورود مجدد با همان ویزا را نخواهید داشت. دارندگان ویزای دوبار ورود ممکن است دو بار در دوره های ثابت سفر کنند و ویزای چند بار ورود امکان بازدیدهای متعدد از قبرس را فراهم می کند.

توضیحاتی درباره انواع ویزای قبرس شمالی

ویزاهای اقامت کوتاه‌مدت قبرس شمالی

این ویزای قبرس همانطور که از نامش هم مشخص است، برای هدفی غیر از مهاجرت و اقامت های طولانی صادر می شود.

فرد درخواست دهنده برای ویزای کوتاه مدت، تعداد روزهایی که قصد حضور در این کشور را دارد به پلیس مهاجرتی اعلام می کند. البته باید توجه داشته باشید با داشتن این ویزا تنها سه ماه می توانید در این کشور اقامت داشته باشید. پس از سه ماه حضور شما در این کشور غیر قانونی و جرم محسوب می شود.

همچنین توجه داشته باشید که با این ویزا نمی توانید کارهای غیر، همانند تحصیل یا اشتغال را انجام دهید.

ویزا کوتاه مدت قبرس شمالی دارای چندین زیر شاخه می باشد که در ادامه به طور کامل آن ها را شرح داده ایم.

ویزای توریستی قبرس شمالی

این ویزای قبرس، جزو ویزاهای کوتاه مدت می باشد. قبرس شمالی کشوری تاریخی محسوب می شود، بنابراین دارای مکان های دیدنی و ارزشمند بسیاری می باشد. بعلاوه امکانات تفریحی زیادی داشته و هر ساله توریستان زیادی را جذب خود می کند.

بنابراین طبیعی است که شما نیز مانند بسیاری دیگر از افراد، علاقمند بازدید از این جزیره زیبا و خوش آب و هوا باشید. برای دریافت ویزای توریستی قبرس شمالی، باید بلیط رفت و برگشت و اسناد هتل یا منزلی که در آن اقامت خواهید داشت را به پلیس فرودگاه تحویل دهید.

مدت زمانی که می توانید به عنوان توریست در قبرس حضور داشته باشید، یک ماه است. پس از آن شما باید خاک این کشور را ترک کنید.

اما اگر فرزندی دارید که در این جزیره زندگی می کند، می توانید با ارائه مدارک لارم، مدت زمان ویزای خود را تا 90 روز افزایش دهید! همچنین افرادی که سابقه چندین بار سفر به این کشور را دارا باشند نیز می توانند تعداد روزهایی که قرار است در این کشور باشند را افزایش دهند.

البته باید مجددا تاکید کنیم که ایرانی ها نیازی به ویزا ندارند و تنها با پاسپورت خود می توانند به عنوان توریست از قبرس شمالی بازدید کرده و لذت ببرند.

توضحیاتی مخصوص ویزاهای توریستی قبرس شمالی

ویزای تجاری قبرس شمالی

ویزای تجاری نیز زیر مجموعه ویزای توریستی قرار می گیرد. این ویزا قبرس شمالی مخصوص افرادیست که قصد دارند از کشوری دیگر به دلایل تجاری به قبرس شمالی سفر کنند.

برای شرکت در جلسات مربوطه کاری یا حضور در سمینارها، کنفرانس ها و همایش های مختلف تجاری، نیازمند در دست داشتن ویزای تجاری قبرس شمالی می باشید.

برای اینکه بتوانید این ویزا را دریافت کنید، باید طرف همکاری شما از قبرس شمالی برایتان دعوت نامه ارسال کند. این طرف همکاری می تواند شرکت کارفرما یا شریک شما باشد.

باید اشاره کنیم مدت زمانی که می توانید با ویزای تجاری در قبرس شمالی حضور داشته باشید، تقریبا سه ماه یا همان 90 روز می باشد. اگر تعداد روزهای اقامت شما از این بیشتر شود، خلاف قانون می باشد و باید عواقب آن را پذیرا باشید.

ویزای ملاقات با خانواده، بستگان و دوستان قبرس شمالی

ممکن است خانواده یا دوستان شما در قبرس شمالی اقامت داشته باشند. آیا دلتان برای آن ها تنگ نشده است؟

اگر دلتنگ هستید و قصد دیدار با عزیزان خود را دارید، اصلا راه پیچیده ای مقابل شما قرار ندارد. تنها کاری که باید بکنید این است که در خواست ویزا را به سفارت خانه قبرس شمالی اعلام کنید. البته یکی از آشنایان شما که در این کشور حضور دارد، باید دعوت نامه ای برایتان ارسال کند تا شما آن را به سفارت خانه تحویل دهید.

مدت زمانی که با ویزای ملاقات می توانید در قبرس شمالی حضور داشته باشید، 60 روز است.

ویزای قبرس شمالی برای فعالیت‌های فرهنگی یا ورزشی

اگر ورزشکاری هستید که قصد شرکت در مسابقه ای در کشور قبرس شمالی برگزار می شود را دارید، باید اقدام به دریافت ویزای قبرس شمالی کنید. همچنین اگر هنرمندی هستید که می خواهید در جشنواره های فرهنگی و هنری قبرس شمالی شرکت کنید، باید از طریق ویزای فرهنگی، در این کشور حضور به عمل بیاورید.

درواقع ویزای فعالیت های فرهنگی و هنری قبرس شمالی برای اعضای اتحادیه‌های سیاسی و اقتصادی، اعضای هیئت علمی و پژوهشگران، تیم‌های هنری و ورزشی، سازمان‌های بین‌المللی و متخصصان متعلق دارد.

نکته مهمی که وجود دارد این است که شما باید حتما از طرف سازمان مربوطه نامه ای را به فرودگاه و برنامه هایی که قصد شرکت در آن ها را دارید ارائه کنید. محتوای این نامه باید جزئیات فعالیت ها، جشنواره و مسابقاتی که می خواهید در آن ها حضور داشته باشید را به طور کامل شرح دهد.

بعلاوه بلیط های خریداری شده برای شرکت در برنامه ها را نیز باید به همراه خود داشته باشید، چرا که همراه ویزای شما چک خواهند شد.

توجه داشته باشید که مدت زمان این ویزا با مدت زمان برگزاری جشنواره و مسابقات برابری می کند، درواقع طبق آن ها تعیین خواهد شد. حداکثر زمانی که به این ویزا تعلق پیدا می کند، 90 روز است.

تصویر یک مجموعه ورزشی در قبرس شمالی

ویزای آموزش و کارآموزی کوتاه‌مدت قبرس شمالی

اگر قصد تحصیل یا کارآموزی دارید، می توانید برای دریافت ویزا قبرس شمالی اقدام کنید. این ویزا 90 روزه است. شما باید تا پایان این مدت، کارهای مربوط به دانشجویی و اقامت خود را انجام دهید. همچنین برای دریافت این ویزا، نیازمند یک نامه معتبر از طرف موسسه یا دانشگاه مورد نظر می باشید.

ویزا قبرس شمالی برای دانشجویانی که تحصیلات خود را به پایان رسانده اند، به مدت 30 روز صادر می شود. این افراد باید در طی این مدت کارهای خود را به پایان رسانده و مدرکشان را از دانشگاه مربوطه تحویل بگیرند.

ویزای ترانزیت قبرس شمالی

این ویزا قبرس شمالی به مسافران این امکان را می دهد که بدون ورود به جزیره از منطقه بین المللی قبرس شمالی عبور کنند. بازرگانان، رانندگان یا گردشگرانی که به دنبال اقامت در قبرس نیستند باید ویزای ترانزیت دریافت کنند.

ویزاهای اقامت بلندمدت قبرس شمالی

حال که با ویزای کوتاه مدت و انواع آن آشنا شده اید، نوبت به شرح ویزای بلند مدت قبرس شمالی رسیده است. طبیعتا مدت زمان این ویزا قبرس شمالی بیشتر از ویزای کوتاه مدت می باشد و شما می توانید به مدت طولانی تر با این ویزا قبرس شمالی، در این کشور اقامت داشته باشید.

ویزا بلند مدت برای افرادی که قصد مهاجرت و زندگی طولانی مدت در قبرس شمالی دارند صادر می شود. شما می توانید با ارائه مدارک لازم، این ویزای قبرس را دریافت کنید.

با داشتن ویزا اقامت بلند مدت، دارای حق ورود چندگانه نیز خواهید بود.

ویزای کار قبرس شمالی

آیا قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید اما تا به اینجای مقاله واجد هیچ یک از شرایط نبوده اید؟ نگران نباشید! اکنون می خواهیم یک راه ساده برای گرفتن ویزای قبرس، آن هم به مدت طولانی را به شما ارائه دهیم.

اگر هیچ شرکت یا شریکی در قبرس شمالی ندارید که برای دریافت ویزای قبرس برایتان دعوتنامه بفرستد، می توانید ویزای کاری قبرس شمالی را که 30 روزه است دریافت کنید. با در دست داشتن این ویزا می توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

توجه داشته باشید که باید در عرض 30 روز کار پیدا کنید، وگرنه از این کشور اخراج خواهید شد. اگر شغلی پیدا کردید ویزای شما تا یک سال تمدید خواهد شد و شما می توانید هر ساله این ویزا را به راحتی تمدید کنید.

اعتبار ویزای قبرس شمالی

اکنون شما با انواع مختلف ویزا قبرس شمالی یعنی ویزاهای موقت و دائم آشنا شده و می دانید برای دریافت هر کدام باید دارای چه شرایطی باشید.

حال قصد داریم میزان اعتبار ویزای قبرس را برایتان شرح دهیم:

  • مدت اعتبار ویزای تحصیلی: این ویزای قبرس برای کسانی که قصد تحصیل در قبرس شمالی دارند صادر می شود. برای دریافت این ویزا حتما باید 18 ساله بوده و همچنین نیازمند نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه می باشید.

اعتبار ویزای تحصیلی برابر با مدت زمانیست که قرار است در دانشگاه مربوطه تحصیل کنید. البته آن هم در صورتیست که شما هیچ بدهی به دانشگاه نداشته باشید، یعنی تمام شهریه تان پرداخت شده باشد. در غیر این صورت اعتبار ویزایتان یک ساله بوده و هر سال باید آن را تمدید کنید.

  • مدت اعتبار ویزای توریستی: این ویزا قبرس شمالی مخصوص مسافرانیست که می خواهند به مدت کوتاهی در قبرس شمالی حضور پیدا کنند. اعتبار ویزای توریستی 30 روز است ولی در شرایطی مخصوص می توان آن را تا 90 روز نیز افزایش داد.

اگر فرزندی دارید که در قبرس شمالی زندگی می کند، به راحتی می توانید اعتبار ویزای خود را افزایش دهید.

  • مدت اعتبار ویزای کاری: دریافت این ویزا قبرس شمالی ساده می باشد اما مدت زمان کمتری دارد. ویزای کاری تنها 30 روز اعتبار دارد. البته خبر خوش این است که اگر در طی این 30 روز در قبرس شمالی مشغول به کار شوید، اعتبار ویزای شما به یک سال افزایش خواهد یافت.

شما می توانید ویزای کاری خود را در صورتی که واجد شرایط باشید هر ساله تمدید کرده و اعتبار یک ساله به آن بدهید.

تمدید ویزای قبرس شمالی

تمدید ویزا قبرس شمالی با توجه به نوع ویزا و شرایط شما تمدید می شود. ویزاهای کوتاه مدت یکبار ورود تنها تا 90 روز امکان افزایش دارند. اما ویزاهای بلند مدت را بستگی به شرایط موجود می توان هر ساله تمدید کرده و از آن بهره برد.

برای تمدید ویزای قبرس باید به سفارت خانه مربوطه مراجعه کرده و دلایل تمدید را به طور کامل شرح دهید. اگر واجد شرایط بودید، ویزایتان تمدید خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پروژه‌های امیرال اینوستمنت در قبرس شمالی